vacation and food paradise!!

hype2!!huu dh lme x post blog neh hee...ouh yeah,smlm aku gi bru balek dr melaka..hee antar adik aku tuh gi daftar masuk uitm lendu tuh...hehe dekat jek...dan kt sne,mmg best la weh...huu aik??korg kate xbest??yelaa melaka je kn,pe je yg ade...haa dats where u're wrong...huu kne pndi pilih tempat la utk enjoy... ^_^
well,abah aku pn dh byk kali tawaf2 kt melaka tuh..dh mcm negeri dia plak wa3 ^_^ ok2...mula bertolak dr umah dlm pkul 4.00 ptg..huu lmbt kn..sbb tgu kak dila blek keje...so,smpi sne dlm pkul 6 ptg gk la lbh kurg...so smpi sne,ktrg trus check in hotel everly (sbnrnye hotel nih pn xde la best sgt kot...amek hotel nih pn sbb murah sikit biliknya keh3 ^_^ ) then ktrg rilek2 jap..haha aku smpi2 dlm bilik jek,trus on laptop aku,gi bantai tgok cter Hana Yori Dango season 2 wa3...dh addicted ngn cter nih la weh..hee thanx to noddy laa hehe ^_^ then dlm pkul 7.30 mlm,ktrg pn siap2 utk kuar mkn..
agak jauh gk la tmpt yg abah aku nk bwk ktrg mkn tuh huu..dh la aku tgh lapo gler time tuh adehh...tp abah ckp,dun wory,tmpt kite nk mkn nih kompem nana blh abehkn mkn hehe sedapp....haha so aku pn sanggup la tggu hee...tp,kne jmpe abg rizal dlu la kt hospital melaka...tu pn jauh gk adehh...sbb abah aku ingt tmpt tuh,tp xingt plak cmne nk gi sne...adoii abah nih (*_*) hehe kne minx conduct dr org melaka je la huu.... so,agak2 dlm 45 minit gk la nk ke hospital melaka tuh dr hotel ktrg kt klebang tuh...dh jmpe abg rizal,pakcik nordin ngn kak dila,ktrg pn ikot la dorg dr blkg kete dorg...dlm 20 minit gk la,smpi gk la tmptnye...then abah ckp,'eh,bkn cni tmptnye...' aik??hehe then abah pn kol la balek tuan pnye tmpt restoran yg ktrg nk mkn tuh...ok,patah balek kt padang temu,last2 jmpe gk haaa....ouh ya,nama tmpt tuh Muara Sungai Duyung...pandai2 la korg cri,mmg sedap wehh mknnye kt sne..ikan pn fresh2 sume...sbb situ mmg kwsn nelayan tgkp ikan...haha jgn ckp la aku cmne kt sne,mmg kebuluq sgt2...abeh sume mknn aku sapu skali...hehe..tp pedas tu pedas,tp aku mmg gila pedas hehe...ade otak2 melaka,nasi lemak,ikan siakap masak 3 rasa,ikan bakar dgn kuah asam,lala masak lemak,sayur pn fresh,ketam bakar,udang harimau goreng...uishh mmg aku kenyang gler..happy tummy and a big smile on my face ^_^

  • sini la restoran tuh...elok gk la tmptnye..terang,bersih,luas...mknn pn fresh n sedap... ^_^

  • hehe aku xsempat nk amek gmbr mknn tuh byk2..sbb sebok mkn haha ^_^ sedapp woo..

    so,balek2 hotel jek,aku bersihkn diri,gosok gigi,solat then bantai hana yori dango lg haha...so jd nye,aku tido lmbt la hehe lgpn sbb aku mkn byk sgt,xleh nk tdo trus,nnti perut buncit wa3 ^_^

then esok paginye plak,ktrg gi breakfast kt luar hotel...eihh xmo la mkn kt hotel tuh,mahal giller!! siyes weh,time kak dila kawen dlu,ktrg dok kt hotel yg same gk,mkn kt hotel tu gk..mak aihh mahal giler!! ktrg 1 fmly rmi2 mkn pn dh sebanyak rm6000!! cekik darah weh!! haa tmpt ktrg breakfast nih pn best gk,dua kali dh ktrg breakfast kt cni,first time pn ky cni gk,time kak dila kawen...emm nama warung tuh Warung Hajjah Robiah... best woo mknn nye...ade roti canai,roti jala,lempeng kelapa,laksa,kueh-mueh dan lain2 lg la...yg nni pn aku rekemen kn kt korg gi mkn kt sne...famous gk warung nih..warung nih kt tepi jln,so agak tricky gk la nk cari...tp kn,hehe aku bg tips la kt korg cmne nk cri...korg cri la 1 hotel nih,aku ngn fmly aku panggil hotel tuh hotel kek! hak3 sbb kn,hotel tuh cat nye ngn bangunannya mcm kek..keh3 ^_^ nama hotel tuh hotel Formosa Garden...warung tuh betul2 kt depan hotel tuh...so,pndi2 la ek... mmg best warung nih,wlupn hanyalah warung,tp kualitinya lg bagus dr mknn kt hotel2 tau,aku gerenti! mknnye hidang panas2,sedap,kari nya pn sedap,pekerjanya pn mesra,mknnnya murah...lg baloi gi sini jek ^_^


  • ni la hotel tuh...hotel Formosa Garden...aku xingt la nama jalan kt hotel nih,sory sgt2...tp tgok la,mcm kek x??hee maybe dlm gmbr xnmpk sgt la,korg kne tgok sndiri hotel tuh...catnye mcm icing kek hehe ^_^

  • and ni la papan tanda warung tuh...klu korg nmpk,kt tepi kanan tuh,yg tuh la jln besar nye...mmg lalu jek ctu,mesti nmpknye...

after dat,ktrg pn balek hotel,siap2 brg,check out trus,then antar adik aku msuk uitm melaka...huu cian dia,muka pn mcm nk nanges jek aku tgok hehe...but all the best 4 u sis!!


LIKE KALAU SUKA.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails