beringatlah kita di samping beraya

hehe tajuk jek lain macam ;)) huu Alhamdulillah kita diberikan kurniaan rezeki dan kelebihan untuk menyambut Aidilfitri tahun ini dengan aman dan tenang ;)) namun, bukan itu yang aku nak cakapkn dalam entri kali ini..

i watched the news on AWANI and Bernama on Astro.. tengah kecoh bukan jek pasal hari raya, but also pasal International Burning the Kor'an Day yang sepatutnye telah dijalankan.. pemimpin negara Islam ramai yang telah bersuara dan mengutarakan usul agar BATALKAN aktiviti itu.. tapi tu la, bak kata abah aku, orang kafir nih memang jahat, selalu nak cari jalan untuk hancurkan umat Islam.. yang lagi menyakitkan hati, Reverend yang anjurkn aktiviti ni (lupe dah nama dia ;PP ) hanya mahu TANGGUHKAN aktiviti ni, bukan mahu batalkan! maknanya dia tetap mahu lakukannya, cuma bukan pada hari yang sepatutnye, 9 september.. semoga Allah berikan balasan yang setimpal kepada mereka yang terlibat dengan aktiviti ini, kita hanya mampu terus pertahankan Al-Qur'an, bagaimana?? bak kata perdana menteri Hamas, kita terapkan ayat2 Al-Qur'an dalam hati dan minda kita, kerana Al-Qur'an akan hilang sekiranya kita sebagai hamba Allah sendiri yang x mampu nak terapkan dalam hati kita sendiri..



bukan itu sahaja! sedang kita seronok2 enjoy hari raya kat sini, saudara2 kita kat Palestin sedang bertarung nyawa kat negaranya sebab Israel lancarkan serangan lagi ke atas Bumi Palestin pada malam raya! T_T ya Allah, sayunya aku tengok saudara2 kita bermandikan darah, beraya di hospital, entah esok dapat hidup lagi ke x ;(( dalam kita bergembira tuh, beringat-ingat la saudara2 kita kat Palestin, berjuang habis-habisan pertahankan maruah Islam, sama2 lah mendoakan mujahid di sana ;)


maaf yek, ayat agak skema, sebab entri kali ni agak serius ;)


LIKE KALAU SUKA.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails