aku suka kartun! - Disney classics


huu teringat la plak tika kecik2 dulu aku suka layan cerita2 dongeng Disney classics ;DD hehe bukan ape, kanak-kanak pun perlu hiburan dan imaginasi untuk membesar tau.. hehe sape cakap?? tanye pakcik Google~ ;PPP


ok untuk luangan masa aku tengah cuti nih, and sangattt membosankan nih ;PP mari tengok cerita2 ape yang aku layan dulu, mane la tahu same dengan korang gak ke..??? ;DD



the Lion King~ xtau gak ke siape singa2 nih?? wa3 please shoot ur heads off if you guys didn't know!! ingat lagi tak yang singa jantan namanya Simba, aweknya Nala?? hahaha suka tengok sebab dorang kecik lagi so kiut miut lagi la mahu layan hehe~ boleh kata aku paling sukaaa Lion King ;DD menarik, tertarik, memang da bomb! ;DD agak menyayat hati la jalan ceritanya, semua unsur ade dalam tu.. kena tengok la kalau nak feeling lebih hee~




Beauty and the Beast~ ;DD hehe.. tapi tengok mula2 tu agak seram la huhu sebab Beast tuh macam binatang ntah ape2 en hee tapi last2 jadi laki ensem! wa3~ ;PP then tengok yang pinggan, mangkuk, cawan, teko, jam, lilin, sume boleh hidup, menari-nari lagi tu haha seronok~ ;DD




Snow White ;DD hahaha a classic tale, xtau la sebenarnye ape moral story cerita nih, cuma suka tengok Snow White nih, putih melepak cantik halus mulus kulitnye! ;PP nak kulit macam tu gak hoho~ ;PP dengan dwarf yang tujuh tuh, adehh prince dalam Snow White nih bukanlah hero sangat, dwarf2 tu jek sebenarnye hohoho~ ;PPP





Aladdin ;)) hee aku tertarik kat Genie biru tu jek sebenarnye, sebab boleh buat tricks and magic, dah kate time budak2, seronok tengok benda2 yang kelakar jek wa3~





Cinderella.. haaa memang aku suka cerita Cinderella ;DD menyampah dengan kakak2 tiri dia yang gedik2 tu hek3~ ;PP mak tiri dia plak kejam wooo~ tapi xpe, tikus2 Cinderella ade en, sporting woo haiwan2 dalam cerita nih, rasa macam betul2 plak yang kita boleh berkomunikasi dengan binatang2 nih hahaha! ;PP pengajaran yang aku dapat dari cerita Cinderella; what goes around comes around ;) x tahu maksudnye?? tanya pakcik Google korang ;PP





Little Mermaid ;DD hoho sebab aku suka laut, so terpengaruh gak dengan Little Mermaid kot?? haha xde kaitan ;PP jalan ceritanya sangat sweet bagi aku, walaupun x banyak sangat moral of the story hehe teringin nak jadi duyung, tapi lautan sekarang asyik tercemar hahaha! ;PPP






Sleeping Beauty~ ;)) aku suka hero nye keh3 encem wooo~ boleh lawan naga lagi tuh hehehe~





uishh banyak gak ek, rasa macam entri bergambar jek kali nih hehe ;DD aku suka yang Disney classic punye, mostly Disney princesses la dah tu yang dorang banyak buat dulu2 hehe layan jek~ tapi yang contemporary pun aku layan gak.. yang mane satu?? hee nanti aku buat entri lagi satu yek ;DD tu pun kalau ade yang demand, ade ke?? ;)) k tata for now~ ;DD



LIKE KALAU SUKA.

8 comments:

  1. aku dah tgk semua~
    rindu zmn kanak2
    hehe
    the lion king plg best
    :DDD

    ReplyDelete
  2. aku suka tarzan dan apa nama kartun tu yang ada seorang perempuan red india dengan seorang pedagang? lupa pulak.. dia mula dengan huruf P..

    ReplyDelete
  3. >pyan: hehe yup, sukee sgt2 lion king ;DD banyak lagi yg aku suke tapi x larat nk letak panjang2 hee~ ;DDD

    ReplyDelete
  4. >gilbert: hehe pocahontas ;DD suka gak crite tuh, lukisannye cantekk~ ;DD sweet juga jalan ceritanya ;))

    ReplyDelete
  5. i love all...
    td baru mintak citer Lion King kat pakwe..heheehehe...

    ReplyDelete
  6. sama lah..suka semua cerita2 keluaran Disney...tk kira cartoon mahu pun movie...lama or baru..sure tak menghampakan... ;)

    jom ke APA KATA HATI pulak,
    CIVIC-MINDED

    ReplyDelete
  7. >sophie: hehe dh lme x tgok lion king ;)) nk pinjam gak??hehe~

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails