beralih ke dunia tumblr.




ada sebabnya kenapa aku dah tak aktif berblog. simple. kerana aku dah jatuh cinta pada tumblr :D

bagi aku dunia blog ni tak berapa besar. mungkin kerana hanya tertumpu kepada rakyat Malaysia jek. and i'm sick of the reality that dunia blog kat Malaysia ni banyak yang nak kejar fofulariti, so sorry to say k.

nak terima atau tidak kata-kata aku tadi, aku tak kisah, and i'm not saying that i was right. ada yang ikhlas berblog, tapi tidak dinafikan juga ada yang sebaliknya. the thing is now perasaan aku nak berblog tu dah pudar. aku lebih suka memerhati, bukan memberi komen atau kata-kata yang bernas. aku lebih suka berfikir dan perhatikan sendiri natijah kelakuan manusia dan persekitarannya. mungkin aku bukan seorang yang kreatif, tak pandai nak menonjolkan blog aku sendiri. mungkin kerana hati aku bukan dalam blog lagi. mungkin aku perlukan benda baru. mungkin dan mungkin. segalanya hanya dalam kemungkinan dan kemusykilan sehinggalah kita ambil langkah yang baru, haih dah bebel lain :P



dalam dunia tumblr, sangat berbeza berbanding dari blog. dalam tumblr, kita boleh discover benda-benda baru hanya dari pictures, videos, simple words, and quotes. but mostly people post pictures la. aku kan suka memerhati, so aku suka tengok gambar-gambar yang best-best, kiut miut, sumber inspirasi pun ada :D iye, aku dah jatuh cinta dengan tumblr! :D



yang paling bestnye, tak ada orang pun yang kenal aku dalam tumblr! :D so we can comfortably be ourselves in there and those people yang follow kita pun memang orang yang like us the way we are :) aku rasa macam melalui tumblr je aku boleh tahu tentang pandangan orang asing tentang diri kita, dorang tak segan untuk komen post-post kita, sambil tu sharing interest yang sama. aku sangat selesa dengan keadaan gitu, without them having to judge others based on their first impression. :)

so, aku cadangkan agar korang try join tumblr kalau mahukan something new :) maybe untuk korang, blog is your therapy :) but for me, i have found tumblr <3
LIKE KALAU SUKA.

3 comments:

  1. hmm..

    baru jugak berjinak-jinak dengan tumblr ni..

    yup, tumblr ni lagi simple, tapi menarik..

    ReplyDelete
  2. hehehe me either.
    lovee tumblr moree than Fb and blogger. hehe
    agak malas jugak lah nak menghapdate skang. huhu

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails