Pengalaman pengacaraan event

Assalamualaikum :)

ecehh tajuk topik macam nak best aje hehe :)

but seriously, aku tahu korang mestilah pernah masuk program-program sukarelawan and being at the top management or being a committee right? at least mesti la sekali kan :)

aku selalu jugaklah join program-program macam ni, sejak habis SPM lagi aku dah join program-program kem bina sahsiah diri, kem kepimpinan, kem motivasi, dan lain-lain lagi. bagi aku, untuk menimba pengalaman berada dalam organisasi yang terbaik adalah daripada program-program like i have mentioned before. bukan nak kata kerja dalam bidang korporat tu tak penting, cuma aku nak tekankan yang pengalaman join program-program macam ni sesuai sebagai langkah persediaan dan sebagai 'appetizer' sebelum kita nak masuk alam pekerjaan nanti :)



sebelum ni aku pernah jadi fasilitator dalam group, kiranya kena layan budak-budak sekolah la kan. seriously, aku tak pandai nak layan budak-budak. aku tak aktif dan lagi suka mendengar orang lain bercerita. ada ke budak-budak sekolah nak bercerita kat aku kan? mana ada, so aku fikir i'm not suitable for this kind of thing (=_=) 



aku lagi suka bekerja di 'sebalik tabir' program, bukan di 'atas pentas' program :) sebab tu selalunya aku dapat jawatan bendahari (tu pun yang paling tinggi la aku pernah jadi setakat ni) and Alhamdulillah aku dapat manage jugaklah walaupun tak ade la perfect kan :)


sape kata tak best? best woo~ dapat eratkan silaturrahim sesama sahabat, rakan-rakan baru, tak lupa juga dengan peserta-peserta program :) 

yang paling penting, kita kena ambil pengajaran dan pengalaman daripada apa yang kita telah lakukan. ikhlaskan niat kerna Allah dan untuk kepentingan masyarakat terutamanya untuk generasi akan datang :) merekalah pemimpin masa depan kita, dan daripada sekaranglah kita perlu bentuk mereka dengan menggunakan acuan yakni bentuk pendekatan yang berkesan :)

insya Allah this weekend aku akan pergi berprogram lagi kat Masjid Sultan Mizan Zainal Abidin, atau dikenali sebagai Masjid Besi (which i think is kinda weird kot ye pun nak bagi nama timangan :P ) bersama rakan-rakan UIAM saya, BACC PR Division dan collaboration dengan INSPIRE Club, menjadi fasilitator untuk International Islamic School :) doakanlah program tu berjalan dengan lancar ye :)

alang-alang sekali tu, aku nak juga berkongsi peluang dengan korang semua tentang satu program ni :)

insya Allah, Sekretariat Liqa' Asatizah & Dai', iLuvislam.com dengan kerjasama JAKIM, Telaga Biru, Mantop Training & Consultancy serta Saifulislam Training & Consultancy bakal menganjurkan Konvensyen peringkat kebangsaan bersama tokoh-tokoh dan ilmuan-ilmuan agama negara dan juga antarabangsa pada 25 & 26 Februari 2012 di PWTC. 

Bagi mereka yang berminat menimba pengalaman sebagai tenaga sukarelawan bagi menjayakan misi besar ini, anda dialu-alukan untuk menghantar resume kepada email berikut : volunteer@iluvislam.com


Resume anda hendaklah mengandungi sekurang-kurangnya 
  1. nama penuh
  2. tarikh lahir
  3. no. telefon
  4. email
  5. tempat pengajian/tempat bekerja
  6. bidang pengajian/jawatan pekerjaan
  7. pengalaman dalam sebarang pengacaraan event.



Terima kasih kerana berminat untuk menjadi sebahagian daripada usaha ini.



Sesiapa yang ingin menyumbang, membersih wang riba dan syubhah juga boleh disalurkan untuk program manfaat awam ini.



Ini adalah draft poster yang belum final tetapi disiarkan untuk mencari sukarelawan dengan kadar segera.



kalau ada sesiapa yang berminat, bolehlah beritahu saya sekali ye, teringin nak join sekali tapi lagi seronok kalau ada kenalan dan kawan yang join bersama kan hehe :)

peace out yo, Salam! :)


LIKE KALAU SUKA.

1 comment:

  1. Salam hana montena.
    Ahha awak ada mana2 contact peserta yg pernah join program under jakim..
    Nak tgk feed back sebab my sister punya academic project pasal effectiveness jakim programs towards teenagers..
    Anything boleh maklum balas kat twitter saya @akurebel.

    Syukran

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails