[MOVIE] Cuti-cuti Cinta VS. Swept Away

Salam sayang kepada pembaca sekalian ;))

Alhamdulillah siang tadi aku dapat la gak jawab exam UNGS tuh, xdela nak kata excellent tapi boleh dijamin lulus la ;)) dah la dapat 'special' call betul2 sebelum masuk exam hall, so memang tersenyum la aku sepanjang duduk dalam exam hal sampaiiii la kluar hall haha nana bengong!! ;PP

okeh entri kali nih pendek aje, kot?? hehe~ sebenarnye dah lama aku nak buat entri pasal 2 movie nih, cuma asyik x terbuat jek hehe.. sambil2 relax otak jap sebelum nak kena pulun lagi untuk paper akan datang nih, aku nak buat review pasal 2 movie nih..

tapi kenapa mesti 2 movie nih?? hmm ada makna yang tersirat sebenarnye aku nak kaitkan 2 movie nih.. maklumlah, aku memang gila tengok movie, lagi2 movie Hollywood.. bukan xnak sokong industri filem negara kita, cuma bagi aku la pendapat aku sendiri, industri filem negara kita nih banyak lagi yang perlu ditingkatkan, especially dalam pengisian cerita movie tu sendiri.. bagilah movie yang membuka minda penonton negara kita, yang bagi penonton kita berfikir outside the box, asyik2 cerita unsur yang sama.. romantik komedi la, seram komedi la, aku x berapa minat unsur2 camtu, seriously.. tapi ni pendapat dan citarasa aku sendiri la yek..

okeh, kenapa tajuk macam tu? bukan niat nak kutuk ok, cuma aku teringat balik pasal dua2 movie yang ada terlalu banyak persamaan hek3~ tapi aku x tengok lagi pun movie cuti2 cinta nih.. haa camne aku blh agak?? tengok trailer pun dah boleh agak la wehh..



movie Swept Away nih salah satu movie yang lama juga, lakonan Madonna dengan Adriano Giannini (sape laki tuh aku pun x kenal haha!) kalau x salah aku, cerita nih keluar tahun 2002 ke 2003.. lama woo, dah hampir 8 tahun cerita nih.. apa kaitan dengan cerita Swept Away nih dengan Cuti-cuti Cinta?? hee~


JALAN CERITA YANG SAMA




aku baruuu jek tengok cerita Swept Away tuh kat HBO channel tu dalam 2 hari before aku nampak iklan Cuti-cuti Cinta nih.. haha so aku dapat la tangkap jalan cerita Cuti2 Cinta nih memang sebijik dengn filem omputih nih.. tapi of course la, dalam cerita omputih nih banyak la adegan2 yang agak menggiurkan, so under 18, jangan sekali2 gatal2 mau tengok! hehe aku dah bagi warning awal2 yek ;PP hee malas nak cerita panjang2, x caya?? tengok la dulu cerita Swept Away nih dulu, then baru tengok Cuti2 Cinta.. sama en..?? ;))




LIKE KALAU SUKA.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails