timbalah lebih banyak ilmu

berehat sebentar bersama kit-kat! haha! *xde pun kit-kat, cadbury ade la hehe*


okeh aku rasa penat sangat mengadap subjek UNGS nih hee~ sebab kena banyak membaca! and kalau baca benda yang aku suka, no hal, sampai 7-8 jam aku boleh teruskan baca non-stop! hee.. bukan aku x suka subjek nih, cuma agak pressure sebab esok exam subjek nih, buatkan aku xde mood nak baca hehe (=_=)"

sementara nak rehatkan otak nak proses subjek nih, aku ada terfikir pasal aliran akaun yang aku amek sekarang.. berbaloi ke aku amek nih?? amek course accounting memang bagus, bidang professional tuh, jangan main2! ;)) time aku sekolah dulu, aku suka gila subjek akaun nih time sebelum mula masuk form 5, aku gi tuisyen khas untuk belajar akaun jek dengan cikgu Mazlan ;)) he's really an excellent in his course and aku salute gile2 kat dia hee~ dialah yang tolong aku and other friends untuk berjaya dalam accounting nih time SPM dulu, and Alhamdulillah, aku dapat gak A1 dalam subjek akaun dulu ;))

bila aku dah melangkah masuk alam universiti ni, aku ingatkan lagi bersemangat la nak teruskan amek bidang perakaunan nih.. bukan x best, memang best pun! cuma mungkin semangat aku dah pudar, sikit kot.. then time kat universiti nih la aku ketahui yang aku lagi cenderung pada bidang keusahawanan or in business administration la gitu.. aku lagi faham camne nak bekerjasama dalam organisasi, camne nakk handle marketing and stuff like that la gitu..

seriously, aku memang ada terfikir nak give up amek accounting then berpindah ke department of business administration.. sebab aku lagi suka subjek tuh, aku rasa lagi bersemangat nak mendalami course business nih.. tapi.. aku terfikir lagi.. buat ape nak amek course business tuh padahal kita dah memang terer dalam bab tu..?? betul x? i mean, kiranya aku dah faham dan tahu tentang business, (ntah la, maybe sebab aku ikut pemikiran bapak aku kot, anak pak talib nih memang camni hek3!) then aku patut timba ilmu tentang perkara laen la kan?? kiranya nak tambah my intellectual capital la gitu..




so, aku rasa memang ni la hikmah terbesar aku amek accounting jugak, yang aku boleh terfikir la, xtau la kalau orang laen ada nampak hikmah yang lain ke hehe.. the point is, janganlah terlalu cepat melatah bila kita x dapat apa yang kita nak.. mungkin apa yang kita dapat tu adalah yang terbaik untuk kita, tanpa kita sedari.. who knows, mungkin bila aku dah graduate, aku terfikir nak bukak bisnes sendiri, and at the same time aku tahu pasal accounting, then aku xkan tertipu dengan pihak lain untuk manage my own business, ye x?? ;))) maknanya, jadilah orang yang berilmu, jangan jadi orang yang bodoh tapi sombong ;)) kerana ia dapat menjamin masa depan kita, andailah kita dapat gunakan ilmu kita sebaiknya dan juga kerana ia adalah tuntutan Islam ;)))



okeh, pray for my success, buddies~ ;DDD


LIKE KALAU SUKA.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails