Yang di-Pertuan Agong ada iPhone tak?

Assalamualaikum! :D



aku harap aku x kena tahan la sebab buat entri nih. takut tapi mahu~ wink2 :P dan jangan terkejut aku tanya soklan gitu. aku terfikir jek tu sebenarnya :D sebab bila aku teringat kat Agong (cehh rakyat prihatin! :P ) mesti terserlah beliau sebagai satu ikon tradisional negara kita :) tapi sekarang zaman moden kan, mesti la ada! tahapapela nana nih! :P hehe~ 

tanpa Agong, siapalah Malaysia, ye tak? :D aku respek kat Agong Sultan Mizan, muda-muda lagi tapi mampu manage negara kita sendiri. lagi-lagi anak beliau, terus jadi pemangku sultan Terengganu tuu~ :D (pemangku ek? aku lupa daaa~)




tapi en, ada la persoalan yang aku tertanya-tanya jugak dari duluuuuuu lagi :D warna kuning en dikaitkan dengan kerabat diraja kan. aku nak tahu la, boleh ke kita pakai baju kuning gak kalau pergi event atau function yang Agong pun turut ada? xpe ke? sebab aku ada pergi satu event nih, pelancaran gold products oleh Genneva.


Tun Mahathir at the launching of the Syariah Compliant GENNEVA MALAYSIA Gold Products hosted by the Malaysia-Saudi Arabia Friendship Society 15 Dec 2010.


(Paling kiri - Tuan Hj Ahmad Khairuddin Ilias, President Malaysia-Saudi Arabia Friendship Society. hehe presiden nih bos makcik aku, dari kecik lagi aku selalu main-main kat ofis dia hehe thank you bossss~ :D)


ok as i was saying, aku pergi ke event nih. event corporate tuh, segan-silu aku dibuatnye hehe pelajar universiti nak pergi event camnih, guna orang dalam aje laa~ :P yang semeja dengan aku pun businessmen belaka, cakap pasal gold la ekonomi la, kitorang nih ternganga je la dengar hik3~ :D okeh so, sepatutnya Agong yang lancarkan products nih, tapi beliau x dapat datang pulak, ada hal lain, so instead bagi la Tun Mahathir yang lancarkan ;)


mulanya aku nak pakai baju kurung moden aku warna kuning tau pergi event nih, saje je la nak matching, gold = kuning! :D haha gedik! then makcik aku tanya, xpe ke pakai baju kuning, Agong kan ada? huhu aku pun no komen, pakai je la baju coklat time kenduri kakak aku dulu tu hek3 :P tapi tu la, last2 Agong x jadi datang T_T xpela, xde rejekiii~ :P ape-ape pun, kalau Agong ade twitter, aku nak follow~ :D haha!


so, persoalan tu masih terngiang-ngiang dalam kepala aku, tapi wat dek je la :D

LIKE KALAU SUKA.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails