Showing posts with label games. Show all posts
Showing posts with label games. Show all posts

hantu sudoku

Salam to my beloved readers and followerzz~ :) haa dh lama x update blog nih.. pelik la gak, time tengah sakit2 kepala sebok dengan exam laa idea datang mencurah-curah nk buat entri en hik3~ tapi time tengah cuti nih, hmmm xdela plak hoho mungkin sebab otak x jalan sangat kot haaa~ sebab nak pastikan otak aku terus berjalan, (pelik, berjalan! ;P ) aku dah start nk jinak2 main satu game nih.. yeahh itu dia, SUDOKU! ;DD


bagi aku, sudoku nih satu game yang bagus juga.. banyak gunakan akal untuk berfikir (err aku perempuan, so ade satu akal jek haha! ;PP ) dan gunakan teknik yang betul untuk main.. macam mane nak mainnya?? xkan x tahu gak?? hehe~ kena pastikan dalam setiap kotak dan baris tu ade nombor 1 hingga 9.. x boleh ada nombor yang berulang atau sama.. hee aku sekadar newbie lagi dalam game sudoku nih, so baru jek main kat first level or easy level lagi hak3~ xpe2, practice makes perfect ;) aku dah boleh kata mahir dah la, tahap easy nih je baru haha sebab same jek teknik yang digunakan, dan susun atur nombor tu same jek coraknye..





tengok sudoku atas nih.. 3 kotak atas nih same jek pattern dengan 3 kotak yg bawah.. yang line tengah plak kotak kiri dan kanan pun same pattern, tengah2 je lain.. memang yang tu tahap easy la.. and also ia bagi banyak nombor dah.. same gak dengan yang medium, pattern same, cuma nombor ia bagi kurang sikit dari yang easy, dan yang hard punye pun ade pattern same sikit jek, dan nombor ia bagi pun memang la sikit hehe ;DD




ok dh tau pattern sudoku nih camne.. aku just nak share gambar2 yang aku jumpe dari pakcik google muda aku nih hehe macam2 gak sebenarnye.. seronok aku tengok.. ye la, mentang2 la aku budak accounting, memang gila nombor! ;PP tapi en, sakit kepala wooo main nombor nih.. aishh jangan ingat nombor lain, guwe x main la gambling nih hak3! ;PP





haa boleh jek main online, siap ade game sudoku lagi nih.. kalau dah tahap malas sangat nk beli buku sudoku tuh, main online pun boleh ajaa~


nak yang lagi mencabar?? no problem.. kat bawah nih ade lagii~


2 set gabung sekali.. camne nak buat, aku pun xtau lagi hehe..





yang ni lagi best.. 5 set sekaligus hehe nak cabar minda la katekan ;))


huishh yang ni memang tahap pening kepala edenn.. selalunye kita main kena sampai nombor 9 en.. yang ni sampai nombor 25.. hambik ko, nak abeskan 1 set nih ntah berapa lama la hehe~ ;DD




untuk yang kanak2 ribena tuh, kalau x dapat nk buat yang ni memang aku tergaru-garu kepala ;DDD




LIKE KALAU SUKA.
Related Posts with Thumbnails