bersabar, Allah tetap bersama kita ;)


rata-rata aku tengok kat facebook la en,status2 kawan2 aku.. semua tgh hadapi problem masing2.. ape2 aje la, study, rumahtangga, friendship, family, finance, semuanye ade ;)) termasuk la aku nih, masalah nak manage time utk study for this upcoming weeks ;(( ade lagi 5 midterm paper, semuanye subjek hebat2 belaka hehe ;DD


then aku fikir2kn kembali, biase la tuh, bukan kehidupan namanye kalau xde masalah.. sedangkan masalah atau problem la yang dapat mematangkan diri dan fikiran kita, so anggaplah ia sebagai satu motivasi utk kita lebih menghargai masa dan kelapangan yg masih ada nih..


INGATLAH 5 PERKARA SEBELUM 5 PERKARA ;DD antaranya, lapang sebelum sempit ;)) teringat lagu nasyid Raihan ;)) dalam al-Qur'an sendiri Allah telah berfirman dalam surah al-'Asr yang bermaksud :




Demi masa.(1) Sesungguhnya manusia itu benar-benar di dalam kerugian.(2) Kecuali bagi mereka yang beriman dan beramal soleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.(3)



oleh itu kawan2ku, bersabarlah dengan setiap dugaan yang melanda ;)) Allah turunkan suatu musibah tuh kerana Dia sayangkan kita.. Dia mahu kita bersabar, lalu kita pun dapat gak pahala dan manfaat atas kesabaran kita tuh ;)) Allah xkan menguji kita melainkan kita mampu menghadapinye, betul x?? ;) lagi2 di bulan Ramadhan nih, mestilah lagi berat dugaan yang Allah berikan, kerana banyak kelebihan bulan Ramadhan yang kita boleh ambil, syaitan pulak diikat so kita dapat berfikir dengan lebih rasional (sepatutnya laa ;DD ) dan tidak mengikut hawa nafsu semata.. kerana bulan Ramadhan adalah bulan yang special utk kita Muslim ;))



m0ntena : sekadar peringatan utk kawan2 serta utk diri aku sendiri ;)) semoga kita dapat jadi lebih bersabar, lagi2 di bulan Ramadhan yang penuh dengan barakah ini ;DD

LIKE KALAU SUKA.

1 comment:

  1. Salam..semua orang ada masalah,byakkan bersbar dan berdoa msti ada jalan penyelesaiannya...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails