Showing posts with label movie. Show all posts
Showing posts with label movie. Show all posts

[MOVIE] Rapunzel + Family and frenz day out!

5 STAR!


hehe aku sukeee sangat2 movie ni, aku suke tengok Flyn a.k.a Eugene hehe hensem kowtt~ ^_^ and the chameleon, sangat2 comel, i want that too! ;DD memang ringankan kepala otak aku yang tengah serabut+biol nak tunggu result exam nih huk3 T_T tengok in 3D, ok la kot, tengok dalam 2D pun ok jek ;)) puas aku gelak tadi haha macam wayang tuh aku dok sorang je kot wa3~ ;PPP

tengok kat Wangsa Walk jek, malas nak pergi jauh2, lagi2 hari ahad en huhu~ lepas tengok wayang, pergi melantak makan sushi pulak kat Jusco AU2 hehe ;)) makan pun berborak2 sambil gelak2 hehe naseb x tersembur makanan haha senonoh la sikit nana oiii~ ;PP ape2 pun, i love my family and frenz the most! :DDD


hee dengan yanyan jugak ;DD


zetty and aina ;)


kak huda, mak ndak n obee



main chopstick plak, padahal budak kiri bertudung itam tuh xreti nak guna chopstick haha! ;DDD and i looveee this pic the MOST haha ;DD



LIKE KALAU SUKA.

[MOVIE] Cuti-cuti Cinta VS. Swept Away

Salam sayang kepada pembaca sekalian ;))

Alhamdulillah siang tadi aku dapat la gak jawab exam UNGS tuh, xdela nak kata excellent tapi boleh dijamin lulus la ;)) dah la dapat 'special' call betul2 sebelum masuk exam hall, so memang tersenyum la aku sepanjang duduk dalam exam hal sampaiiii la kluar hall haha nana bengong!! ;PP

okeh entri kali nih pendek aje, kot?? hehe~ sebenarnye dah lama aku nak buat entri pasal 2 movie nih, cuma asyik x terbuat jek hehe.. sambil2 relax otak jap sebelum nak kena pulun lagi untuk paper akan datang nih, aku nak buat review pasal 2 movie nih..

tapi kenapa mesti 2 movie nih?? hmm ada makna yang tersirat sebenarnye aku nak kaitkan 2 movie nih.. maklumlah, aku memang gila tengok movie, lagi2 movie Hollywood.. bukan xnak sokong industri filem negara kita, cuma bagi aku la pendapat aku sendiri, industri filem negara kita nih banyak lagi yang perlu ditingkatkan, especially dalam pengisian cerita movie tu sendiri.. bagilah movie yang membuka minda penonton negara kita, yang bagi penonton kita berfikir outside the box, asyik2 cerita unsur yang sama.. romantik komedi la, seram komedi la, aku x berapa minat unsur2 camtu, seriously.. tapi ni pendapat dan citarasa aku sendiri la yek..

okeh, kenapa tajuk macam tu? bukan niat nak kutuk ok, cuma aku teringat balik pasal dua2 movie yang ada terlalu banyak persamaan hek3~ tapi aku x tengok lagi pun movie cuti2 cinta nih.. haa camne aku blh agak?? tengok trailer pun dah boleh agak la wehh..



movie Swept Away nih salah satu movie yang lama juga, lakonan Madonna dengan Adriano Giannini (sape laki tuh aku pun x kenal haha!) kalau x salah aku, cerita nih keluar tahun 2002 ke 2003.. lama woo, dah hampir 8 tahun cerita nih.. apa kaitan dengan cerita Swept Away nih dengan Cuti-cuti Cinta?? hee~


JALAN CERITA YANG SAMA




aku baruuu jek tengok cerita Swept Away tuh kat HBO channel tu dalam 2 hari before aku nampak iklan Cuti-cuti Cinta nih.. haha so aku dapat la tangkap jalan cerita Cuti2 Cinta nih memang sebijik dengn filem omputih nih.. tapi of course la, dalam cerita omputih nih banyak la adegan2 yang agak menggiurkan, so under 18, jangan sekali2 gatal2 mau tengok! hehe aku dah bagi warning awal2 yek ;PP hee malas nak cerita panjang2, x caya?? tengok la dulu cerita Swept Away nih dulu, then baru tengok Cuti2 Cinta.. sama en..?? ;))




LIKE KALAU SUKA.

jangan ambil mudah pada dunia sekarang

Assalamualaikum to my dearest readers ;)) semoga berada di bawah naungan rahmat Allah, aminn~ ;DD

huu tengah baca Berita Harian Online tadi.. ternampak article pasal Rozaliya Mat Lazim yg hilang mungkin diculik tuh.. kali ni family wanita tuh suspek yg tunang dia yang culik dia.. adehh xboleh gak main tuduh2 en, biar pihak yang berkuasa yang uruskan..

tapi en... haaa dah datang tapi tuh hehe bukan ape, bukan mau mengutuk ke ape2 ke.. cume kadang2 tuh pihak berkuasa nih amek serius tentang isu yang melanda, kadang2 tuh memang amek serius, hanya apabila dah didedahkan pada media.. terpulang juga pada cawangan masing2, ada yang memang strict dalam handle kes2 camni, ada yang amek ringan, just anggap itu salah orang lain seperti salah ibu bapa la yang xreti jaga anak.. ish3 xboleh jugak cakap camtu.. perkara2 macam ni kita x boleh tuding jari kat sape2, yang penting kita sama2 bersatu dan membantu untuk ringankan beban masing2 ;)) sekadar pendapat~


ok2 tengah baca article berita tuh, terus la aku teringat kat satu movie nih.. famous jugak rasanya.. crite ape?? heee~



TAKEN


seriously, movie nih memang membuka mata aku tentang lagi satu part of the world yang ramai lagi x sedar yang benda begini sedang terjadi.. PEMERDAGANGAN MANUSIA.. itulah realiti dunia sekarang, dunia akhir zaman.. seram gak sebenarnye huk3~ orang2 yang tamak dan x bertanggungjawab ni akan culik wanita2 muda dan kanak2 kecil untuk dijual bagi kepentingan mereka sendiri.. nak tahu lagi?? hee tengok la movie nih, memang akan nampak camne 'bisnes' dorang nih buat..


moral of the story...??? eh2 belum lagiii~ hehe ape yang aku nak tekankan dan yang menarik perhatian aku adalah ade satu part dalam movie nih, aku respect gile ;)) sebelum anak Liam Neeson tuh diculik, Liam (bapaknye) gitau kat dia suruh dia bagi description tentang penampilan fizikal laki yang culik dia.. time perempuan tuh kena tarik tuh, fon dia kan tertinggal kt bawah katil, dia terus jerit cakap description physical laki tuh, macam tinggi, kaler rambut, pakaian, tatu, and macam2 lagi.. bapaknye plak memang tengah record call tuh so dia dapat la info tu ;))


meaning to say that kadang2 special skills nih kita perlu ada, sekadar sebagai langkah berjaga2 ;)) time korang dah suspect atau syak yang korang diekori, terus gitau kat family ke member ke, just in case anything happens to you, at least ade orang terakhir yang tahu pasal update korang.. and lagi satu contoh, adek aku, Zetty ;)) setiap kali dia nak balik rumah menaiki teksi and dia naik sorang2, dia mesti mesej kat aku gitau nombor plet teksi tuh, sekali dengan nama driver tuh yg ada kt dashboard teksi tu ;)) memang tu salah satu langkah berjaga2 gak, sebab dulu pernah en kes pemandu teksi mencabul penumpangnye en, nauzubillah harap2 dijauhkan ;))


so, jangan amek mudah dengan perkara2 yang mungkin kita nampak sebagai perkara yang kecik.. kadang2 perkara yang kecil tuh boleh jadi perkara terbesar yang kita akan hadapi ;)) yang penting, jagalah diri baik2 di luar sane tuh, bahaya bukan pada wanita jek, even lelaki pun kena berjaga2 ;)))

LIKE KALAU SUKA.

Harry Potter and the Deathly Hallows part 1 trailer ;)

OMG i have to watch this movie ;DDDDD sooo excited!! ;DD emma watson has becoming more beautiful ;DD i hope that it will be a one of the greatest Harry Potter sequel of all time ;DD of course it has to be, it's part 1 of the finale ;DD yeayyy~


LIKE KALAU SUKA.

sape minat kartun Avatar?? ;DD

nih bkn yg avatar makhluk biru tuh tau,yg tu laen ngee~ ;DD






aku nk citer psl crite kartun Nickelodeon, Avatar: the Legend of Aang, the Last Airbender ;)) haha call me psychotic,i dun care!! aku minat gile citer nih,and today bru jek abes marathon series nih ;DD and my sisters and i were really enjoying it! ;DD



hee tp agk suspicious+disappointing la dgn movie adaptation psl series nih yg akn kluar x lama lg (T_T) movie nye dipanggil The Last Airbender.. aku dh tgok reviews dr blogger from sudut dunia yg laen (i mean ngra2 yg laen laa,yg dh kluar movie nih kt ngra dorg ;DD ) and i can see dat dorg mmg xpuas hati dgn movie nih..


ceritanya tunggang trbalik,lari dr segi penceritaan yg sbenar, and the movie casts..??? hohoho nk trgelak aku tgok!! TOTALLY WRONG!! characters nye pn dh laen,yg patut kulit itam jd putih,yg ptut putih jd itam wa3!! ;DDDD tp yg tuh juz komen dr dorg la.. klu nk tau,kne la tgok movie nye nnti ;)) aku tgok trailer dia,mcm best.. well dr segi effects mmg nmpk best.. tp dr segi cerita and prhayatan dr lakonan,ermmm not sure,kne wait and see je la ;))





LIKE KALAU SUKA.

[MOVIE] despicable me :))

ahaa yup2 td gi tgok movie nih, Despicable Me :) hee gila syok,dlm 3D plak tuh ;DD tp dh la dok row depan,mmg dekat gile.. but i like the last part,yg si makhluk2 kuning nih mcm nk sruh kita gapai tangan dia ;DD haha dh kate 3D,msti la dorg wat cmtu ;DD





best la gk movie nih,seronok gk dpt laugh out loud until my throat is about to jump out ;DD steve carrel mmg epic la ;DD love him! ;DDD

LIKE KALAU SUKA.

berfoya-foya haha~



eh2 jgn la salah sangka plak lpas tgk title atas nih,sje je weh,bkn foya ape pn haha..juz jalan2 jek kt Mid Valley today..sorang2 jek plak tuh huk3 sedih~ T_T
haha sbnrnye ade la al-kisah nye knape aku kuar sorg2 arini..bapak aku ajak mak aku gi tgok Avatar 3D arini..so,aku pn gi r tgk kt online pnye reservation,tgok2 dh FULL...so aku dgn nekadnye haha gi r bgun awal arini utk gi belikn tiket gi tgk crite avatar tuh utk parents aku (sbnrnye semangat sbb aku pn nk gi tgk gk hohoho~)
so,aku grak ke Mid dlu utk bli tiket coz my parents have to attend a kenduri dlu,so dlm lpas knduri tuh dorg dtg la ke Mid with others (my lil sista n cousin,Timah)..
by the time aku smpi sne,tgk xdela rmi org sgt tau padahal dh pkul 10.35 pg gk la..so aku trus brlai ke kaunter (ecehh..)..
then tgk2 crite Avatar sume dh FULL gk T_T
so aku pn xtau la nk wat cmne..hee tyme tgh brdiri kt kaunter tu pn smpat lg kol bapak aku tnye nk tgk pkul 5.30 x,tu pn klu ade la tketnye..nseb bek la bdak india tuh xmaki aku sbb lme sgt dy kne tggu agagaga~ ;PP
so last2 bapak aku kate cancel je la..aku pn frust la gk xdpt nk tgok Avatar lg..huk3 it's my favourite movie T_T so aku pn pe lg,duit bapak aku bg pnye byk hee so aku amek ksempatan (anak JAHAT!!) go r tgk cter Valentine's Day!! hahaha~ tp sadis gk la,aku tgok sorg2 jek wakakaka...tp best la gk,dpt seat terbaek pnye la!! hehe ;PP
aku msuk cinema nye,tgok2 rmi gle pompuan yg tgok,even kt row aku pn sumenye dak pompuan hahaha~ but puas hati gk la tgok cte tuh ^_^
after tgk crite tuh,ingtkn nk trus blek la en..tp ntah la nape aku mcm jahat sgt la td..aku gi ble bju blouse bru ngn duit bapak aku!! hahaha~ tp tu pn dh tnye dlu tau blh bli bju ke x haa~ klu x,ish3 anak ape la aku nih hee~
but now,aku kne chow,sbb kne siapkan exercise macroeconomics!! haha k daa~

LIKE KALAU SUKA.

family's night out (0_0) watching 2012



yahh... huu yesterday my fmly n i went for a late night movie!! haha bkn senang ouh abah aku tuh nk ajak tgk movie skali,lg2 late night pnye...and i mean late night tuh mmg lewat gile la weh...hee ^_^ tgk cte 2012..huhu...
actually smlm mmg aku xrse sehat sgt,xsedap bdn smcm... pg2 bgun jek trus kne gi brsiap teman mak n abah gi kenduri sane sini,tp aku gi 1 jek kenduri hehe... after dat,aku trus smbong tdo (haha terok betul aku neh ;pp )
okay2 then after maghrib trus jek brsiap gi Cineleisure Damansara..haha yup gi tgk kt sne...ktrg gi nek 2 kete...sbb mak n kak dila xmo tgok cte tuh,so nnt dorg blek dlu la,while ktrg nih tggu je la nk msuk cinema..huhu tiketnye pkul 11.40 mlm haha lmbt gle...but it's ok,abah ade hee~
overall,the movie's fantastic..but somehow,it makes me goosebumps though...huhu thinking about dat day really makes me going nuts..dh la byk dosa aku buat neh xmo insaf2 lg aduyaii (T_T) the effects on dat movie was real,totally real...huhu mmg gerun gk la tgok huhu...
so abeh movie jek ofcoz la trus blek,abeh muvie dlm pkul 2.30 pg dh haha ^_^ spi2 umah jek dh pkul 3 pg..hee nmpk katil jek trus tdo haha ^_^ but it was fun though,spending time with fmly,but i'd rather have fun with ryan hak4 ^_^ chiow~

LIKE KALAU SUKA.

frenz,muvie,eat,fun!!




ahaa finally dpt gk tgok cter The Proposal,starring my dearest RYAN REYNOLDS and Sandra Bullock...haha aku mmg minat giler ryan reynolds nih,lg2 time dia brlakon dlm X-Men origin tuh kyaaaa!!! hehe ^_^ anyway,i went there with my dearest frenz peep n noddy...ahaa and also x ketinggalan mushana skali,peep lerr yg ajak dia...pg sabtu tuh,2 ogos,aku ade halaqah lor,so kne gi dlm tgh hari...lpas abeh jek class halaqah,aku trus gi bus stop tggu laa bas neh xsmpi2 gk!!heish geram betol...last2 mushana ngn noddy la dtg pick me up dlm uia tu gk hehe ;PP tq guys ^_^

time tu plak peep dh lme smpi pavy wa3 ^_^ dia beli tiket okul 2.40 pm..pndi yek peep wee~ smpi sne jek trus gi mkn dlu,lapo dehh~ aku mkn nasi goreng thai (hahax feveret tuh ;P) yg noddy mkn mee sup jepun la sumting like dat,peep plak nasi goreng thai seafood,mahal uwh wa3~ yg mushana plak ade agendanya hehe blh plak dia kata kt peep dia xrti nk mkn yg mne 1 hahaha ^_^ ade2 jek dia neh...last2 dia beli kt gerai nasi padang jek,lauk ikan keli hehe ingt aku xnmpk ke shana??hehe ^_^

after dat,ktrg gi msuk cinema...haa nseb bek smpat,klu x,trlpas babak frist uwh hee...aku dok sblh noddy,so sng la aku nk gelak ke jerit ke,sbb noddy pn sekepala jek ngn aku,minat ryan reynolds gk hee~ overall cte neh,mmg funny+best+touching gk...tp xsyok sgt la ending dia,mcm trlalu biase jek...cmne??haa korg tgok la sndri...hehe...and then,ktrg solat,jln2 ckit,then blek...huu wndu la nk lepak ngn korg lg huk3 BFF!!


LIKE KALAU SUKA.

transformers-lover!!




haha setelah sekian lamanye mengidam (eceh mcm pregnant plak??!!) nk tgok sgt2 cter transformers neh,finally!!! i managed to watch it at klcc with yan hehe ^_^ tahan jeles je la ble kwn2 yg dh tgok tu ckp best la itu la ini la..heii hangguk kepala tuh kang nmpk simbol2 tuh kang bru tau wakaka joking jek ;pp anyway,mmg 5 stars la movie neh!! puas hati akuh dpt tgok sblm msuk uia gombak selasa neh huk2 Y_Y


tp kn,adoii mmg dlm wayang tuh,bengang giler la ngn sorg dak kecik kt blkg ktrg nih!! aku rse nk cekik2 bunuh jek dak tuh..wat kecoh plak dlm wyg tuh,ingt situ umah ko ke??!! yg ktrg lg bengangnye,mak dia pn wat bodo jek..haa mmg 'pndi' la ko 'jaga' anak ko baek2 wahaha jahatnye mulot aku isk3 (-_-) bkn ktrg jek,org laen pn bapak bengang jek..dia gi wat konsert solo dia kt wyg tuh,bengong nye dak nih...sabo je la....


lpas dh abeh tgok wyg,aku ngn yan gi berposing2 kt tmn klcc tuh hehe..yan nye psal la,aku ikut je la wee~ and then,balek la...penat woo huhu...penat otak aku sbb bengang ngn dak s*** tuh hehe ;pp









  • an A-list movie ^_^ double thumbs up!!









































LIKE KALAU SUKA.
Related Posts with Thumbnails